Usein kysytyt kysymykset

1. Saako puhelin olla lapsen käytössä toiminta-aikana?

Lapsella saa olla puhelin mukana, mutta ei päällä sillä se häiritsee muuta toimintaa. Kotiin lähtiessä lapsi laittaa puhelimen päälle ja on vanhempien tavoitettavissa. Tarvittaessa vanhemmat saavat lapsen kiinni kerhopuhelimen kautta. Tämä antaa myös vanhemmille työrauhan, sillä lapsi ei soittele ja kysele saako mennä kaverilla tai saako kaveri tulla kaveri meille.

2. Maksuhelpotukset.

Espoon kaupungilta voi anoa maksuista vapautusta tai huojennusta. Lomakkeita saa kaupungin sivuilta.

3. Toimintamaksut ja laskut.

Maksaessanne laskuja on tärkeää, että käytätte viitenumeroa jotta maksu kohdistuu oikean lapsen tietoihin.

4. Poissaolo ilmoitukset.

Lapsen poissaolosta on ilmoitettava myös iltapäivätoimintaan koska koululta tieto ei kulje automaattisesti. Poissaolo ilmoitetaan samana päivänä tekstiviestinä kerhopuhelimeen.

5. Lapsi sairastuu kesken päivän.

Lapsen sairastuessa otamme heti yhteyttä huoltajiin ja pyydämme hakemaan lapsen kotiin. Huoltajia odottaessa lapsi laitetaan mahdollisimman rauhalliseen paikkaan ja yritetään helpottaa lapsen oloa käytössämme olevin keinoin. Lapsen ollessa sairas jo aamulla huomioithan, että sairaan lapsen paikka ei ole koulussa eikä iltapäiväkerhossa.

6. Halutaan tietoa lapsesta ja lapsen sopeutumisesta toimintaan.

Tietoa lapsesta voi kysyä lasta hakiessa tai laittaa viestin sähköpostiin jolloin otamme yhteyttä ja sovimme keskusteluajan. Kesken päivää emme voi vastata kysymyksiin sillä jokaisella ohjaajalla on oma lapsiryhmä ja keskusteluun käytetty aika on poissa lapsilta, sillä se keskeyttää toiminnan puhelun ajaksi ja lisäksi lapset ovat ilman valvontaa tämän ajan.

7. Lapsen allergiat.

On tärkeää, että ilmoitatte myös iltapäivätoimintaan lapsen ruoka ym. allergiat. Lapsen repussa kulkeva lääke on tärkeä saada tietoon, että tarvittaessa lapsi saa nopean avun. Koulun puolella oleva lääke on tärkeää lapsen kannalta, että myös iltapäivätoiminta tietää siitä ja sen missä lääkettä säilytetään.

8. Vaatetus.

Säänmukainen pukeutuminen. Kerrospukeutuminen on hyvä olla koska vaihtelevilla ilmoilla esim. aamulla on kylmä, mutta iltapäivällä on lämmin niin lapsi voi ottaa takin alta pois vaatetta. Syksyllä ja talvella on hyvä olla varavaatteita repussa.

9. Sopimuksen muuttaminen tai irtisanominen.

Kaikki muutokset tehdään Wilma järjestelmän kautta tai sähköisesti iltapaivatoiminta@espoo.fi 

toiminta-ajan kokoaikaisesta osa-aikaiseen voidaan tehdä kirjallisesti vasta kevätlukukauden alusta alkaen. Osa-aikaisesta kokoaikaiseen voidaan tehdä jo syyskaudella, mutta tämäkin kirjallisesti

10. Miten annan palautetta toiminnasta (positiivista/negatiivista)

Positiivista palautetta voitte antaa suoraan henkilökunnalla ja saa lähettää myös sähköisesti jos niin haluatte. Jos teillä on kuitenkin mitään negatiivistä palautetta tai rakentavia kehitysideoita, pyydämme että otatte yhteyttä asiakaspalvelu@viikarit.fi. Tästä osoitteesta saamme varmasti palautteen toiminnastamme ja voimme puuttua varmemmin asioihin.

11. Laskutus ja Elokuun maksu.

Laskutuksen hoitaa Arvato Finace. Elokuun maksu on täysimääräinen kaupungin määrittelemän sopimuksen mukaan.

12. Lasten aloitus.

Ennen toiminnan alkua tiedämme miltä luokilta lapset tulevat ja annamme opettajille listan hänen luokan lapsista jotka osallistuvat iltapäivätoimintaan. Opettajien kanssa sovimme käytännön miten lapset saapuvat iltapäivätoimintaan. Kaikilla ohjaajilla on oranssi huomioliivi, joten lapset tunnistavat ohjaajat helposti.